Začátek nové sezóny bude okořeněn velmi zajímavým počinem. Po delší době dojde ke změně grafického vizuálu klubu. Proč k této změně dochází a jak myšlenka vznikla vysvětluje předseda klubu Tomáš Beran.
Ahoj Tomáši, děkujeme za Tvůj čas a těšíme se na rozhovor.
Já děkuji za pozvání a zdravím všechny členy a fanoušky našeho klubu.
Jak vznikla myšlenka vytvořit nový vizuál?
Úplně první implus byl vnější. V rámci projektu Komplexní rozvoj klubů se potkávám i s kluby, které jsou v oblasti propagace a marketingu daleko před námi. Na jedné akci jsem dostal otázku, proč klub s naší historií a velikostí má tak ošklivé logo. V první chvíli jsem si hrdě říkal, že je to prostě naše logo a co mi bude někdo říkat. Nicméně s odstupem času jsem věc řešil s naším grafikem, Lukášem Javůrkem. Došli jsme k názoru, že naše logo je prostě kolo a o moc atraktivnější a zajímavější udělat nelze. V tu chvíli jsme stáli před rozhodnutím, zda do změny půjdeme, či nikoliv.
Nakonec jste se pro změnu rozhodli. Co Vás k tomu vedlo?
Chceme to nejlepší pro rozvoj klubu. V posledních letech se zaměřujeme zejména na růst mládežnické základy a to od těch nejmladších dětí. Jako jedno z hlavních kritérií pro změnu tedy bylo se stát atraktivnější pro nové členy. Od nového vizuálu si slibujeme, že náš klub bude viditelnější v široké konkurenci ostatních sportů v našem městě a blízkém okolí. Moderním zpracováním chceme ukázat veřejnosti, že již nejsme okrajový sport, ale sportovní klub, který to myslí s výchovou mládeže vážně.
Dobře, ale k současné podobě nového grafické identity byla asi dlouhá cesta. Jak to tedy probíhalo dále?
Jako nejzásadnější bylo se shodnout na výběru zvířete či postavy, se kterou se bude náš klub spojovat. Jak už bylo zmíněno, florbalový balónek je fajn, ale z grafického hlediska je to kruh s dírkama. Oproti tomu se zvířetem či postavou si můžete daleko více graficky vyhrát. Zde jsme ovšem narazili na problém, že jsme nedokázali přijít na zvířátko, které by bylo pro Jablonec typické. V Jizerských horách roste hodně borůvek, ale fialky jsme být nechtěli. Tetřívek obecný nám taky nepřišel úplně ideální.
Nakonec se v novém logu objevila postava vikinga. Proč zrovna on?
Tak já i Lukáš Javůrek nosíme plnovous takže se to k našemu klubu hodí :D Ne teď vážně. Jak už jsem popisoval výše, výběr postavy nebyl jednoduchý. Nakonec přišel nápad s vikingem a to z několika důvodů.
Zaprvé jsme severně položené město. Severněji od nás žádná florbalová bašta již není. Navíc Jablonec byl vždy proslulý svými drsnými klimatickými podmínkami. Ne nadarmo se říká, že v Jablonci buď prší, nebo je to do kopce :). Takže zde máme máme spojitost se studeným severem a naším městem.
Zadruhé ve florbalovém prostředí se tato postava doposud v Čechách neobjevovala, jediným klubem Vikings je moravskoslezská Kopřivnice.
A v neposlední řadě, když se řekne viking, vybaví se většině lidí několik asociací, ale zcela jistě sever, bojovník, tvrdost, vousy, síla, vítězství, zručnost. My jsme bojovníci severu, jsme klubem, který je znám svou vervou, úsilím, pílí a tvrdostí. Nikdy to nebyla přehnaná hravost, technická vytříbenost či simulování. Úsilím, pílí a tvrdostí to v minulosti podceňovaná parta z Jablonce dotáhla až do 1. ligy. Na toto jsme při rozhodování též mysleli a chtěli jsme na tuto naši historii navázat.
Postavu vikinga jsme si vysvětlili, ale proč je logo pouze jednobarevné?
Protože je to moderní směr a barevná varianta nebyla ono. Když se nyní zpětně podívám na pracovní verzi barevné varianty, vím, že jsme se rozhodli správně.
Je ještě něco, co bys chtěl k přípravě loga dodat?
Osobně jsem při zpracování chtěl zachovat alespoň drobný odkaz původního loga. Přeci jen s námi byl ten balónek od roku 1995. Časem nevylučujeme, že budeme více využívat i varianty bez balónku, ale prozatím si myslím, že v logu má mít své místo.
Jak dlouho jste změnu připravovali?
Trvalo to necelý rok. Bylo to opravdu hodně práce.
Kdo všechno se na projektu podílel?
Lví podíl má na výsledku Lukáš Javůrek a velmi mu tímto za odvedenou práci děkuji. Též děkuji naší šéftrenérce Kačce, která nás v určité chvíli správně nasměrovala a pomohla celkovému výsledku. Mimo jiné jsem měl konzultaci ve firmě SMWORKS a to přímo s jejím CEO Davidem Poršem. Velmi si vážím toho, že nám pan Porš věnoval svůj čas a i díky němu jsme provedli ještě pár finálních úprav a vybrali bezbarvou variantu loga. Pouze pro zajímavost mezi klienty firmy SMWORKS patří například Bílí Tygři Liberec.
Chceš něco dodat na závěr?
Byla to dlouhá jízda a pevně věřím, že finální produkt je povedený a posune nás opět další kus dopředu.
Velmi děkujeme za zajímavý rozhovor a těšíme se zase někdy příště :)
Já též děkuji a věřím, že se všem členům i fanouškům bude nové logo líbit. Dejte tomu čas a uvidíte, že to byla cesta správným směrem.
Začátek nové sezóny bude okořeněn velmi zajímavým počinem. Po delší době dojde ke změně grafického vizuálu klubu. Proč k této změně dochází a jak myšlenka vznikla vysvětluje předseda klubu Tomáš Beran.
Ahoj Tomáši, děkujeme za Tvůj čas a těšíme se na rozhovor.
Já děkuji za pozvání a zdravím všechny členy a fanoušky našeho klubu.
Jak vznikla myšlenka vytvořit nový vizuál?
Úplně první implus byl vnější. V rámci projektu Komplexní rozvoj klubů se potkávám i s kluby, které jsou v oblasti propagace a marketingu daleko před námi. Na jedné akci jsem dostal otázku, proč klub s naší historií a velikostí má tak ošklivé logo. V první chvíli jsem si hrdě říkal, že je to prostě naše logo a co mi bude někdo říkat. Nicméně s odstupem času jsem věc řešil s naším grafikem, Lukášem Javůrkem. Došli jsme k názoru, že naše logo je prostě kolo a o moc atraktivnější a zajímavější udělat nelze. V tu chvíli jsme stáli před rozhodnutím, zda do změny půjdeme, či nikoliv.
Nakonec jste se pro změnu rozhodli. Co Vás k tomu vedlo?
Chceme to nejlepší pro rozvoj klubu. V posledních letech se zaměřujeme zejména na růst mládežnické základy a to od těch nejmladších dětí. Jako jedno z hlavních kritérií pro změnu tedy bylo se stát atraktivnější pro nové členy. Od nového vizuálu si slibujeme, že náš klub bude viditelnější v široké konkurenci ostatních sportů v našem městě a blízkém okolí. Moderním zpracováním chceme ukázat veřejnosti, že již nejsme okrajový sport, ale sportovní klub, který to myslí s výchovou mládeže vážně.
Dobře, ale k současné podobě nového grafické identity byla asi dlouhá cesta. Jak to tedy probíhalo dále?
Jako nejzásadnější bylo se shodnout na výběru zvířete či postavy, se kterou se bude náš klub spojovat. Jak už bylo zmíněno, florbalový balónek je fajn, ale z grafického hlediska je to kruh s dírkama. Oproti tomu se zvířetem či postavou si můžete daleko více graficky vyhrát. Zde jsme ovšem narazili na problém, že jsme nedokázali přijít na zvířátko, které by bylo pro Jablonec typické. V Jizerských horách roste hodně borůvek, ale fialky jsme být nechtěli. Tetřívek obecný nám taky nepřišel úplně ideální.
Nakonec se v novém logu objevila postava vikinga. Proč zrovna on?
Tak já i Lukáš Javůrek nosíme plnovous takže se to k našemu klubu hodí :D Ne teď vážně. Jak už jsem popisoval výše, výběr postavy nebyl jednoduchý. Nakonec přišel nápad s vikingem a to z několika důvodů.
Zaprvé jsme severně položené město. Severněji od nás žádná florbalová bašta již není. Navíc Jablonec byl vždy proslulý svými drsnými klimatickými podmínkami. Ne nadarmo se říká, že v Jablonci buď prší, nebo je to do kopce :). Takže zde máme máme spojitost se studeným severem a naším městem.
Zadruhé ve florbalovém prostředí se tato postava doposud v Čechách neobjevovala, jediným klubem Vikings je moravskoslezská Kopřivnice.
A v neposlední řadě, když se řekne viking, vybaví se většině lidí několik asociací, ale zcela jistě sever, bojovník, tvrdost, vousy, síla, vítězství, zručnost. My jsme bojovníci severu, jsme klubem, který je znám svou vervou, úsilím, pílí a tvrdostí. Nikdy to nebyla přehnaná hravost, technická vytříbenost či simulování. Úsilím, pílí a tvrdostí to v minulosti podceňovaná parta z Jablonce dotáhla až do 1. ligy. Na toto jsme při rozhodování též mysleli a chtěli jsme na tuto naši historii navázat.
Postavu vikinga jsme si vysvětlili, ale proč je logo pouze jednobarevné?
Protože je to moderní směr a barevná varianta nebyla ono. Když se nyní zpětně podívám na pracovní verzi barevné varianty, vím, že jsme se rozhodli správně.
Je ještě něco, co bys chtěl k přípravě loga dodat?
Osobně jsem při zpracování chtěl zachovat alespoň drobný odkaz původního loga. Přeci jen s námi byl ten balónek od roku 1995. Časem nevylučujeme, že budeme více využívat i varianty bez balónku, ale prozatím si myslím, že v logu má mít své místo.
Jak dlouho jste změnu připravovali?
Trvalo to necelý rok. Bylo to opravdu hodně práce.
Kdo všechno se na projektu podílel?
Lví podíl má na výsledku Lukáš Javůrek a velmi mu tímto za odvedenou práci děkuji. Též děkuji naší šéftrenérce Kačce, která nás v určité chvíli správně nasměrovala a pomohla celkovému výsledku. Mimo jiné jsem měl konzultaci ve firmě SMWORKS a to přímo s jejím CEO Davidem Poršem. Velmi si vážím toho, že nám pan Porš věnoval svůj čas a i díky němu jsme provedli ještě pár finálních úprav a vybrali bezbarvou variantu loga. Pouze pro zajímavost mezi klienty firmy SMWORKS patří například Bílí Tygři Liberec.
Chceš něco dodat na závěr?
Byla to dlouhá jízda a pevně věřím, že finální produkt je povedený a posune nás opět další kus dopředu.
Velmi děkujeme za zajímavý rozhovor a těšíme se zase někdy příště :)
Já též děkuji a věřím, že se všem členům i fanouškům bude nové logo líbit. Dejte tomu čas a uvidíte, že to byla cesta správným směrem.